Trip to Hatyai : Part II ~ Samila Beach

Saturday, May 21, 2011

Kami ke Samila Beach di hari ke-2 kami di sana. Kami tak sewa pun tuk2 sebab mahal sangat2 (800BT utk ke pusing2 Songkla & Floating Market). Untuk ke sana, kami naik van dengan tambang 27BT~RM2.70. Kalau nak dibuat perbandingan antara tuk2 dengan van, better ambil vanlah. Cuma kalo dah naik public transport, paham2 sendirilah mcm mana keadaannya. Selagi ada seat yang kosong selagi itulah van akan berhenti mengambil penumpang. Jadinya kalo perjalanan sepatutnya mengambil masa 1 jam, mgkn ianya akan jadi 1 1/2 jam..


Beginilah keadaanya di Samila Beach. Bersih, selesa dan aman (kot!). Tak tahulah kawan2 yang lain mcam mana, tapi saya sukalah suasana di Samila Beach. Rasanya kalau nak layan jiwang + perasan-G, sangat2lah sesuai di sini (nak dating pun bagus ahakkk! pasan tak ada orang dating bawah pokok tu). Cuaca sangat panas ok! Terbakar kulit aii yang putih melepak ne (hehehe!)


Nak sampai ke pantai, terpaksa melalui lautan pasir yang panas membahang (ayat tak blh blah!). Ehh tapi betulla, memang sangat panas pasirnya, terlompat2 dibuatnya sementara nk sampai ke gigi air..tapi bila kaki dah cecah ke air, sejukkkkkknya!!!Air dia sejuk dan dingin walaupun cuaca panas membahang. Mujurlah p dengan kawan2, kalo p ngan family ne memang saya berendam hehehe~

Picture ini diambil sambil teringat kekasih hati nun diperantauan ahakkk family di rumah. Ehh sini penah kena tsunami tak? hehehe~

Jernihkan airnya? Pasir pun haluskan?


Layan ajelah ye...


Ini patung dugong duyung ok! Orang kata (errk fatt yg kata rasanya), sapa2 yang takde anak kalau pegang patung ne akan termengandung. Jadinya adik2,akak2 dan abg2 yang masih single, tolong jangan pegang patung ne..kalau termengandung nanti, spa nak jawab!! (heheee). Ehh takdela, saya merepek aje tu, nak berposing sakan dgn duyung ne dipersilakan, I'Allah takan ada apa2 yang jadi...Niat nak bergambar utk kenangan bukan sebliknya ok! Cumakan saya rasa pihak pentadbiran kat sini patut wat sistem angka giliranla supaya takdelah mreka2 yang tak faham bahasa potong line nak bergambar dgn patung ne. Pastu tetapkan jugak waktu utk setiap seorang berapa minit blh berposing disitu. Udah ler panas terik, derang blh pulak buat mcm patung tu hak milik derang sndiri (sengal!)

Saya suka picture ne (biarlah org kata syok sendiri pun hehehe)
cantik sangat awannya...

Lama jugaklah kitaorang lepak kat Samila ne, berjam jugak rasanya. Puas di sini kami gerak ke floating market...

You Might Also Like

0 comments

Subscribe