Penang Music Festival 2013

Tuesday, April 09, 2013

Penang World Music Festival - saya tak tahu bila ianya bermula (google sendirilah ye). Untuk last year ianya berlangsung selama 3 hari berturut-turut dan saya tak tahu pun mengenai kewujudannya. Yang saya tahu Rainforest Music Festival nun di Sarawak. Nak pergi, tak mungkinlah. Versi Penang, ianya berlangsung pada 30 dan 31 Mac 2013 di Botanical Garden. Tiket berharga RM80 untuk one day pass manakala RM140 untuk two days pass. Kitaorang ambil one day pass; cukuplahkan?? Nak tengok wayang pasir tapi rupanya tahun ini mereka tidak membuat persembahan huhuhu.

Kami tiba di Botanical Garden sekitar jam 6.++pm; acara dah pun bermula saat ini. Mereka yang membuat persembahan pada 30hb adalah Alp Bora Quartet (Austria/Turkey), Oratnitza feat Kipri (Bulgaria), Rimba (M'sia), Kalayo (Philippines), Dagaya (Japan) dan MU (Portugal). Persembahan terakhir dari dari MU. Baru aje nak bermula kami pun angkat kaki. Tak sanggup dah nak tunggu. Penat dan lapar. Kalau ditanya dalam ramai-ramai ini mana  yang menjadi fav, saya pilih group dari Bulgaria. Kenapa? Ohh sebab muka penyanyinya ada iras Chester Bennington dari kumpulan Linkin Park hehehe (takde maknanya lah hehehe). Team Philippines pun best cuma tak tahan part mereka menjerit, bingitnya especially bila mereka turun pentas dan menari bersama-sama penonton yang lain. Kami? Hanya memerhati tanpa perasaan hehehe. Rimba pun ok; Dagaya pun best; ishh pendek kata semuanya bestlah ehehe.

Derang ne bijak sebab bawa tikar, tilam, bantal. Yang bawa bekalan makanan pun ramai. Kitaorang? Duduk atas rumput ajelah. Manatau bangku tak disediakan hehehe. Macam-macam gaya, macam-macam gelagat. Enjoyyyy :D

 Dagaya from Japan. Semangat habis mereka ne [ini ajelah lense mampu p]

Hebat sangat2 mamat ne [from Bulgaria]

 
Linkin Park opps inilah Oratnitza feat Kipri hehehe,

Rimba wakil dari M'sia


Sekitar jam 11 mlm kami bergerak keluar dari Botanical Garden dan menuju ke Padang Brown aka Vrooom untuk mengisi perut yang kelaparan. Perut kenyang, balik hostel dan zzzzzzzzzzzz.

Layan ini..
Wayang pasir sedutan dari filem Malaikat Tanpa Sayap.

* gambar memang tak banyaklah sebab syok layan derang buat persembahan.

You Might Also Like

0 comments

Subscribe