Short Trip : Sg. Lembing, Pahang

Tuesday, April 21, 2015

Lupakan perihal semalam. Sesiapa yang sempat baca apa yang saya luahkan, anggap ajelah kalian insan bertuah huhuhu.

***

Semuanya berlaku secara spontan dan saya sendiri sebenarnya takde plan pun nak repeat Sg. Lembing dalam masa terdekat. Plan asal, nak camping di PD dan terus ke Tanjung Tuan untuk mendaki. Tak tahulah macam mana plan boleh berubah, terima call dari tasyha katanya dah dapat penginapan di Sg. Lembing. Oleh kerana saya memang perlukan sesuatu untuk lepaskan tekanan yang dihadapi, memang tak fikir panjang terus saya setuju untuk turut serta. Kami bertiga berangkat menuju Sg. Lembing Sabtu lepas selepas pekena nasi briyani Mahbub, Bangsar. Apa yang kami buat di situ? Emm, nantilah ye saya cerita. Nak kena habiskan perihal Sumut dulu lepas tu baru masuk bab Sg. Lembing.

Layan beberapa keping gambar yang sempat dirakamkan di sana.
Teratai di Lembing Riverview
Sunrise di Bukit Panorama
Pemandangan pagi Gua Caras

* Indahnya negaraku. Tak sangka, view sunrise dari Bukit Panorama sangat memukau.

You Might Also Like

19 comments

  1. Subahanallah.. cantiknya pemandangan itu Zilla..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kak, rezeki kot sebab pagi tu awan tebal giler..jenuh tunggu barulah nmpk byg matahari huhuhu

      Delete
  2. Kenapa tu zilla.....tak bertuah la sya ni..ada jugak teratai kt sg lembing....

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde apalah encik..biasalah kekadang tu 'terlepas' juga emosi wpun jenuh dok simpan selama ne ;-)
      teratai tu dalam kolam encik...tak banyak macam kita tgk tmepohari tapi bolehlah dari takde hehehe

      Delete
    2. Tekanan emosi tu sometime kena release...jgn simpan naik pressure nanti.....sya sudi mendengar......

      Delete
    3. owhh terharunya..terima kasih encik..so far, Alhamdulillah saya ok..doakan saya baik2 aja ya, encik :)

      Delete
  3. Subhanallah cantik.

    Banyak tempat-tempat menarik di Malaysia ni.
    Tahu dengan tak tahu jer.
    Bagus ada blog zilla dan kengkawan lain yang suka travel.
    Dapat juga tahu tempat-tempat yang BC tak pernah terjah hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BC, saya pun kadangkala dapat info dari kengkawan blogger yang lain...tak sangka juga bebenornya byk tmpt menarik kat negara kita ne hehehe...

      Delete
  4. Saya sempat baca semlm..keadaan ayah Zilla dah mcm mana sekarang. Saya pernah ada experience ayah saya masuk wad..memang tak tahan hati ni tengok ayah..saya sentiasa doakan ayah saya sihat dan mudahkan kehidupan ayah. Walaupun ayah kaki dah tak kuat..mata dah kabur sebab diabetis..ayah hari-hari kayuh basikal gi pekan..kedegilan ayah buat semua orang risau. Itulah ayah saya..orang paling bermakna dalam hidup saya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. zila, kita sama2 doa agar "ayah" dan "emak" sentiasa dilindungi-Nya...ayah saya, Alhamdulillah dah ok..adik bawa p klinik, syukur takde prob dgn jantung..cuma ayah ada bgth doc kata buah pinggangnya bengkak..

      Delete
  5. Subhanallah! Memang sangat lawa view sunrise tu. Nak lagi ada hue ke-pink-an sikit. Aku kalau nampak view macam ni, memang senyum lebar xhengat. Macam baru lepas baca surat chenta gitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bie, bila ko turun semenanjung lagi? boleh aku bawa ko p sg.lembing..mesti ko akan lompat kegirangan tgk sunrise di sini...cantik sgt2!

      Delete
    2. zila di lembah klang aje kan? bila2 boleh p ne..kita naik bas dari keyeil, murah sikit hehehe

      Delete
  6. Zilla, achik smile sempat nampak tajuk tapi tak sempat baca sekali nak baca dah takde..ape pun kuat tau!
    menanti entry sumut take ur time :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih, acik smile.InsyaAllah, saya kuat...

      Delete
  7. indah banget pemandangan di sg.lembing. seperti lukisan, mbak Zilla. tak perlu jauh untuk menikmati alam yg indah.

    semoga mbak Zilla dan keluatga senantiasa diberikan kesehatan.

    ReplyDelete

Subscribe