Nong Nooch Garden, Pattaya

Monday, September 19, 2016

Untuk itinerary boleh lihat di sini 5D 4N Bangkok & Pattaya Itinerary

Nong Nooch Garden antara tempat wajib singgah jika ke Pattaya. Untuk ke sini mengambil masa sekitar 30minit dari pekan Pattaya. Tempat ini memang best cumanya kalau nak tawaf keliling, rasanya ambil masa sehari suntuk sebab macam-macam ada di sini. Bayaran masuk, emmm tang sini memang tarik nafas panjang dibuatnya, 500baht/person di mana harga tiket dah termasuk pertunjukan kebudayaan dan persembahan gajah. 
 
Nong Nooch Garden [sumber: http://static.asiawebdirect.com/]

Saya singgah di sini sebagai guide jadinya tak boleh nak suka hati explore kawasan ini sesuka hati. Semuanya bergantung kepada 'selera' tamu saya. Walaupun tempat ini sungguh luas tapi tamu saya cuma berminat untuk melihat pertunjukan kebudaayan dan gajah semata-mata. Selepas dua pertunjukan ini, mereka meminta untuk bergerak menuju lokasi yang seterusnya.

Untuk melihat persembahan dan pertunjukan, ada waktu-waktu tertentu. Jadinya kalau nak lihat keduanya sila rancang waktu kawan-kawan dan pastikan tiket masuk ada di tangan sebabnya di tiket itu nanti akan dicetakkan di barisan dan bangku mana kita perlu berada. Pintu masuk pun berbeza-beza bergantung kepada lokasi tempat duduk kita nanti. Jangan pula 'aci redah', silap haribulan boleh bertumbuk dengan pengunjung yang lain sebab berebut tempat duduk. 

Waktu pertunjukan:
Show 1 : 9.45am - 10.45am
Show 2 : 10.45am - 11.45am
Show 3 : 3.00pm - 4.00pm
Show 4 : 4.00pm - 5.00pm
 Pertunjukan Gajah merupakan antara pertunjukan yang ditunggu-tunggu pengunjung. Free seating di sini, memang memasing berebut nak duduk di seat depan!
Best tu memanglah best tapi dalam masa yang sama kasihan tengok gajah-gajah tu!huhuhu

Ada food court di sini tapi tiada makanan halal tau. Lagi satu, di sini panasnya tak tahu nak cerita macam mana. Pandai-pandailah nak prepare apa yang patut kalau berhajat mahu berkunjung di sini.

You Might Also Like

2 comments

  1. Thailan ini identik dengan Gajah, dimana-mana tempat show atraksi Gajah ada saja.
    500bath sebanding lah dengan segala fasilitas dan pertunjukan yang ditampilkan Mbak Zilla. Mahal gitu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar tapi mahal..kalau sendiri ia mungkin ok tapi bayangkan kalau yang datang itu satu keluarga..byk tu mas..

      Delete

Subscribe