Jalan2 Singapore Part III

Tuesday, June 29, 2010

Seperti biasa kita layan gambar dulu yek.... ;-) Kalo ikutkan memang banyak gambar nak share kat sini tapi giler kentangla kalo saya nak letak kesemuanya; dekat 400 keping tau!! So saya pilih yang mana best kat mata saya ne ajelah yek...


ini gambar yang paling saya suke..kalo ada tripod tu rasanya mesti lagi bestkan?mujur tak goyang...inilah Esplanade Theatres, Singapore.
Yang nie pulak Merlion. Terletak berhadapan dengan Esplanade, memang tumpuan pelancongla...belah siang sini memang penuhla, nak snap picture pun kena berasak2..p malam kurang sikit orang dan lebih cantik dari siang hari..
Ada berani tak nak makan kat ataih bangunan tu..err saya? memang tak berani... Ini Marina Bay..tak p pun..takat tengok dari jauh je...
hutan batu di Singapore..sana-sini bangunan pencakar langit..

Esplanade dari sudut yang lain...memang cantikla...

cantikkan? ada show malam tu tapi Angah kata artis tak glemer, jadi tak payah p tengok..so layan dari Merlion ajelah....

Saya memang kagumla ngan senibina di sana..unikla...ini shopping kompleks yang saya tak tahu apa namanya..terletak berhadapan dengan Bugis Junction...

Ini pun shopping kompleks gak terletak di Orchard Road...sana memang meriah dgn shopping kompleks tau..

Hah jangan ingat saya p layan F1 lak...hehehe~ne ataih bumbung bus stop...saya snap aje sebab nampak macam real...:D

ala saje ambil gambar nie...layan ajelah...

Ini National Library derang yek..bertingkat2..saya dok bayangkan mesti banyak giler buku2nya...library M'sia pun kalah tau...

Ini pulak kat Bugis Junction..kat sinilah terletaknya Bugis MRT yang terdekat dengan hotel penginapan saya..

Hah ini pulak Bugis Street, ala2 Petaling Street..........

walaaaa..tempat tumpuan utama..ne terletak di Sentosa yek...tapi kalo nak p, make surela booking tiket siap kalo idak sia2 ajelah korang p... :)

saya ambil picture ne dari train, Sentosa-Vivo City..

Ini pulak Masjid Sultan, satu2nya masjid yang saya jumpa kat sana yang terletak betul2 di tengah bandar...
*nanti sambung lagi...

You Might Also Like

0 comments

Subscribe