New Zealand : Part X ~bye2 NZ (edisi: tak nak balik, boleh?)

Thursday, June 30, 2011

16 June 2011 : Christchurch - LCCT - Puchong

Hari2 yang dinantikan untuk berangkat kembali ke KL. Sedihla pulak rasanya :-(  Kami bangun seawal 5.00am (x blh lena malam tu), packing barang2 sebelum ke dapur utk menyediakan sarapan. Kali ini, makan apa yang ada sahaja; maksudnya habiskan saki-baki makanan yang ada.

Flight kami dijangka bertolak jam 3.25pm dan dijangka tiba di LCCT 10 jam kemudian. Sebelum bergerak ke airport, pusing2 dulu kawasan sekitar (x tahulah kat mana) untuk mencari kedai souvenir. Jenuhla dok pusing sana-sini tapi tak jumpa apa2 hinggalah tiba di satu shopping complex. Wahhh, gilakk murah beb!!Nak menangis saya tengok rege2 yang terpampang sedangkan dalam poket cuma tinggal NZD15 :D T-shirt Adidas baru NZD20 (nangis ko x dpt borong!). Tshirt2 cun baru NZD5, takpelah takde rezeki (ayat penyedap hati). Jalan2 sambil meraung dalam hati, saya ikut kawan2 masuk ke kedai menjual pakaian kanak2..Memandangkan saya tk beli apa2 utk anak buah saya tu, so pusing2 kedai dapatlah beli gaun dengan harga NZD5 (cantik sgt2!) dan seberkas krayon NZD2 (kalo tak silap) tapi sebab krayon tu cantik sangat, saya simpan utk diri sendiri hehehe~

Jomlah layan pic hehehe
Banyak flight yang cancel 16hb tu..cuma AA aje yang berani mati :D Alhamdulillah, selamat sampai walaupun terpaksa bertapa dalam flight hampir 10jam (kematu montot beb!)..Beg, jangan cakaplah semuanya beranak hehehe..

Ini sahajalah yang saya borong memandangkan ekonomi kurang memberangsangkan hehehe~ Tak kisahlah, saya bukan ratu shopping yang penting dapat jalan2 tgk tempat orang untuk kutip pengalaman baru, bukan jalan2 utk shopping..Peanut brownies cookies tu paling saya suka walaupun kawan2 yang lain semua kata sedap..sayangnya saya cuma beli sebungkus aje, la ne sibuk dok cari resepi konon nak buat sendiri huhuhu~ T-shirt tu pulak, 2 helai NZD10 beli di salah satu kedai di Queenstown (x ingat nama kedainya)..Key chain agak mahal la kat sana.Saya cari yang murah je, NZD2.50/pc..yang merah tu pulak tasya yang hadiahkan (tq beb)

Cadbury coklat tu saya dapat free masa p kilang derang di Dunedin manakala hot choc tu saya beli dengan harga tak sampai NZD5; agak murah kalo nak dibanding dengan harga di M'sia. Cuma rasa hot choc tak sama dengan yang dijual di Msia; tapi tetap licin :D

Kesimpulannya, saya sangat2 berpuas hati dengan trip kali ini. Yelah budget RM1700 (accommodation + kereta & minyak + makan + shopping) untuk 10 hari, banyak tempat yang dapat kami p.. tq to kawan2 sebab korang sangat best dan I'Allah ada rezeki confirm saya akan kembali..NZ memang best!!!
yeayyyy!! (pic kredit to tasya)

You Might Also Like

12 comments

  1. ishh sumpah jelez gilaaaa...sis tix pegi sane brape return?

    ReplyDelete
  2. arabella, tqvm hehehe

    kemang, I'Allah ada rezeki tu nak ke sana ;) tix mahalla sebab terlepas promo huhuhu

    ReplyDelete
  3. e eh..baaa aku! :P
    (sama la fm kita..bwahaha)

    ko tak beli button ke? aku rasa cam tau je nama mall yg ko ckp baju memurah tu...tmpt tu nama dia Dress Smart. kan aritu aku dah bgtau korg suh singgah sbb brg2 dlm tu sume murah sbb it's a factory outlet. rugi tak beli brg dlm tu weh..murah!

    ReplyDelete
  4. Hello.. wahh NZ jugak ye.. best best..

    Salam singgah :)

    ReplyDelete
  5. salam..

    thanks for info trip ...tp zilla guna agen atau sendiri.. kos sepanjang stay kat sana brapa ye...maybe next year sy nk ke sana..hrp dpt membantu.

    tq

    ReplyDelete
  6. jemarisuri, saya ke sana bekpekes aje, 7 org..total cost RM1800/10 days (x tmasuk flight tix)..

    ReplyDelete
  7. zilla, june bukan winter ke? nape cam xde snow je? so, musim apa sebenarnya nih

    ReplyDelete
  8. gdah, yupp winter tapi waktu kami p di awal winter, snow pun tak turun lagi..tapi keadaan mmg sejuk giler tak ingat.

    ReplyDelete
  9. wow.. rm 1700 je ke.. campur ngan g milford sound, shoutover jet n gondola.. murah nye accom+kerete korg..

    ReplyDelete
  10. miza, yupp 1700 tapi tak include tiket kapal terbang lah..

    ReplyDelete
  11. zilla..
    nak tanye sikit..
    utk milford, shotover jet, semua2 tu beli harge promo kat bookme n grabone ke .. or just gune harge biase je ?? hee

    ReplyDelete

Subscribe