pesanan buat teman

Monday, November 14, 2011

Hidup ini tidak mudah. Setiap perkara yang kita lakukan ada risikonya dan menuntut banyak pengorbanan. Tapi sayangnya bila ada segelintir daripada kita yang suka mencari jalan pintas. Maniskah sebuah kejayaan jika tiada kepahitan yang terpaksa kita telan? Berbahagiakah hidup jika kita terpaksa menelan kata nista dari orang sekeliling? Ingat, hidup kita ne ada pasang surutnya. Hari ini mungkin kita boleh berbahagia dengan apa yang kita lakukan, tetapi jangan sampai satu hari nanti kita terduduk akibat daripada perbuatan kita sendiri.

Kita dianugerahkan akal untuk membolehkan kita berfikir buruk dan baik sesuatu perkara. Gunakanlah apa yang telah dianugerahkan dengan sebaik mungkin jangan menidakkan fungsinya kerana terlalu mengikut rasa hati.

You Might Also Like

4 comments

  1. betui! betui!...
    agak2 zilla kenal tak siapa saya

    ReplyDelete
  2. Itulah yang membezakan manusia dan yang lainnya....AKAL.

    Lenggok habis makcik tu hikhikhik

    ReplyDelete
  3. aku mcm bleh teka sape yg ko mksdkan. biarlah dia zilla..suatu hari nti dia akan kena jgk bhgn dia..tak cepat, lambat...serahkan semuanya pd Allah. takde satu pun manusia yg bleh terlepas. klu d cni terlepas, kat akhirat?

    hrp bersabar

    ReplyDelete
  4. izza, betul la jugak kot hehe.awat pulak tak kenainya cheqqq, kenai sgt2 hehehe

    Janggel,cuma syang bila ada yang terlebih bijak dengan menyalahgunakan akal yang diberi.takpelah, moga berbahagia :P

    *hebat tu, dok pikul kelapa pun boleh lenggang cik minah hihihi

    fatt, tq beb..aku tak nak tujukan pada sapa2 tapi sapa yg makan cili, tahan ajelah pedasnya.ini pun ingatan utk diri aku juga nie, mudah2an..

    ReplyDelete

Subscribe