Mount Kinabalu : Part IV

Monday, October 15, 2012

Mount Kinabalu : Part III

Dah lama sangat rasanya tertangguh entry mengenai Kinabalu ini. Saya dah cuba untuk mengarang tetapi idea masih tak kunjung tiba. Jadinya, saya ambil keputusan untuk berkongsi beberapa keping gambar (sebagai penutup) yang berjaya saya rakamkan waktu menuju ke Timpohon - belasah ajelah ye :)









Dari Laban Rata ke Timpohon, kami mengambil masa lebih kurang 5 jam (10.30am - 3.30am). Seperti biasa masalah lama berulang kembali - lutut  (lutut saya memang bermasalah dari dulu lagi) dan kaki saya tak bisa dibengkokkan - perkara normal yang biasa saya hadapi tetapi kali ini agak teruk keadaannya. Dari Timpohon, kami menaiki van yang sedia menanti membawa kami terus ke Kinabalu Park - Balsam Cafe. Nak makan pun kurang selera; penat sangat-sangat. Tapau makanan buat teman-teman yang masih belum tiba dan bergerak ke Kota Kinabalu sekitar jam 8.++pm. Malam itu, kami kembali bermalam di  Marina Court Apartment.

You Might Also Like

10 comments

  1. Adakah itu bebuah strawberry?? Wow.

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik beradik strawberry jugalah kot.boleh makan tapi tak tahulah apa rasanya, tak terbuka hati nak try hehehe..

      *indahnya negaraku, ohh!! :D

      Delete
  2. Masalah lutut pon masih kuat semangat. Syiokk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukran :D

      *bila ingat balik apa yg jadi waktu tu, rasa macam nak sorok muka bawah meja aje..kelakar + malu + segan + terharu :D

      Delete
  3. sy lepas turun dari panjat kinabalu tu sampai rumah, bila turun tangga kaki ketar wooo.... 2hari gak kot tlantar tak larat. kuku kaki sy 4 bijik tercabut.

    eh! sewa marina court tu berapa eh semalam?

    ReplyDelete
  4. beb, pengalaman berharga :D

    Maharani, wahhh dasyat tu sampai tercabut kuku..saya dalam 3 hari jugalah jalan laghu tu tapi 2 belah kaki saya bengkak sampai kena tegur, derang ingatkan saya pregnant.cehhh!!:D la ne pun masih bengkak..4 hari lepas p urut, makcik tu kata urat2 saya dah keras + masuk angin tu sebab bengkak teruk sangat...

    RM20 hehehe.sebenarnya apartment tu milik tempat kerja salah seorang yang follow..tu yang dapat murah..

    ReplyDelete
  5. nice photos! sempat jugak awak ambik gambar kan. saya tak sabar2 nak turun. menyesal pulak tak ambik gambar masa turun tu. sad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq.main taram aje tu ilya.at least adalah sesuatu utk dijadikan sebagai kenangan :D

      Delete
  6. eh..samela skt lutut..xbole bengkok..every time panjat gunung mst sakit..slalunya stat bile nak turun..azabnya Allah jek yg tau..tau x sbb pe eh? =(

    ReplyDelete

Subscribe