my wish

Monday, July 11, 2011

2 hari ini semangat saya seakan melayang entah ke mana. Sekecil2 perkara yang terjadi pun bisa buat saya berkecil hati sangat2, saya tahu mana silapnya cuma rasanya saya perlukan 2-3 hari lagi untuk kembali pulih seperti biasa. Keadaan kesihatan pun sebenarnya agak kurang memberangsangkan, luka lama kembali terbuka dan membengkak semula. Bila difikirkan kesakitan yang saya tanggung saat ini, terasa ingin meraung aje tapi arghh saya bukan budak2 lagi, sikit2 menangis huhuhu. Saya perlu kuatkan hati dan semangat, jika benar kesakitan yang saya tanggung saat ini mampu 'membasuh' dosa2 saya selama ini, ya saya redha :-(

Oh ok, dalam mood yang kurang memberangsangkan ini saya sebenarnya sangat teringin untuk membuat roadtrip Padang - Bkt.Tinggi - Pekan Baru - Medan. Kalo dapat direalisasikan sebelum berganjak ke tahun 2012 pun bagus juga kan? Dalam masa yang saya teringin juga nak buat roadtrip mengelilingi Kalimantan -> Kalimantan Timur - Kalimantan Tengah - Kalimantan Barat ; tgk map macam mustahil aje sebab luas sgt hehehe tapi tak salahkan kalo saya berhajat. Manalah tahu ianya akan jadi kenyataan ;-)

map of sumatra

map of kalimantan; rasa2 boleh ke dijelajahi dalam tempoh 10 hari?

*map ihsan pakcik google

You Might Also Like

12 comments

  1. huish.mcm best jekkk :D ameen, kemang doakan tercapai hasrat tu :)

    ReplyDelete
  2. bila bila awak nak ke borneo, insya Allah kami bantu...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. kemang : terima kasih byk. I'Allah, ada rezeki lebih pasti akan ke sana :)

    Muslim Traveler : I'Allah..apa2 nanti saya akan contact kamu ye...

    ReplyDelete
  5. ko nape? majok psl movie ek? jgnla majok zilla sbb aku tak reti pujuk.

    aku sbnrnya tertarik juge dgn trip kalimantan tu, aritu ko ada ckp kan psl blog yg tulis psl ni, mana 1 blognya?

    errr, agak2 ada org makan org tak kat sini? aku tatut le..kang aku tak balik nanti...hoho~

    ReplyDelete
  6. fatt : takde maknanyalah.aku x majuk ngan sapa2 pun; cuma ada sedikit krisis dalaman dgn diri aku sendiri hehehe

    isssh mana ada lagi la golongan macm tu :P nanti aku bagi link tu kat ko, pastu ko akan faham nape aku tingin sgt nak p sana...

    ReplyDelete
  7. hehe insyaAllah..tahun dpn sy buat roadtrip Pekanbaru-Bukit Tinggi-Padang. :P



    *dtg dari blog fatt hehe*

    ReplyDelete
  8. hanie : uihh tak aci ne hehehe~

    *salam kenal ye

    ReplyDelete
  9. kalo ko n komodo island.. aku follow ko g memane pun xpe.. jum la.. aku nk tgk binatang tu.. adventure ape...kekkkee

    ReplyDelete
  10. tasyha : ne kira ugutan ke apa ne? ehehe~ko tahu tak dlm buku yg ko bagi ne (x tahun berpa) ada tulis time tu ada lbih kurang 2500 komodo yg mendiami pulau tu.la ne aku rasa mesti dah bertambah..ko bayangkan kalo komodo tu kepung kita, ishhh jadi santapan lazat beb :P

    aku blh je ikut tapi dgn syaratlah hehehee

    ReplyDelete
  11. zillah. er aku pon nak link blog yg ko cakap kat fatt uh... what brings u there sis?

    ReplyDelete
  12. kemang : ini linknya kalimantanku.blogspot.com. mksd kemang yg mana ye? byk plan ne hehehe

    ReplyDelete

Subscribe