Info mengenai supir di Medan

Sunday, January 08, 2012

Assalamualaikum...

Saya banyak mendapat email/pm bertanyakan mengenai supir dan segala info yang berkaitan dengan Medan, Indonesia. Maaf jika saya terlepas pandang untuk membalas email-email yang berkaitan kerana saya teramat sibuk dengan urusan harian saya. Oleh kerana itu, pada mereka-mereka yang bertanyakan mengenai supir yang pernah saya gunakan waktu bercuti ke sana tempohari, saya pastekan di sini.

FB : Tuk Tuk Samosir
Email : ridu_hutahaean@yahoo.com
Tel : +6281396654380

Selain daripada Tuk Tuk Samosir ini, saya juga pernah mendapatkan quotation dari PT. Mutira Holiday Medan tetapi jangan ditanya bagaimana service mereka kerana saya tidak pernah menggunakan perkhidmatan mereka. Tetapi saya selalu mendapat email promo daripada mereka. Jadinya saya pastekan aje contact no. mereka di sini. Mudah-mudahan ianya akan dapat membantu dan  memberikan kawan-kawan pelbagai pilihan agar percutian di Medan nanti akan menjadi satu pengalaman yang tidak akan dilupakan, I'Allah...

Email/ym : regar.mutiarahldys@yahoo.com
-->Tel :+628126057861

Mengenai itinerary di Medan pula, kawan-kawan boleh baca entry saya mengenainya. Semuanya saya dah ceritakan di situ manakala mengenai hotel pula, saya tak berani nak kata mana hotel yang terbaik kerana saya sendiri bermalam di losmen (budget hostel) dengan keadaan yang kurang memuaskan tetapi jangan risau kawan-kawan boleh aje walk in ke hostel-hostel di sana; lihat dulu keadaan bilik sebelum bersetuju untuk menginap di situ. Tiada masalah untuk kita menijau bilik-bilik yang ada. Manakala di Lake Toba pula, saya tidak bermalam di Samosir. Saya bermalam di Balige, salah satu kawasan yang terdapat di Lake Toba.

You Might Also Like

11 comments

  1. hai Cik Zilla (ke dah puan? hehe)
    terima kasih untuk info supir kat Medan.
    kebetulan tengah cari.
    ngam-ngam entry date hari ni.

    ReplyDelete
  2. keri, Alhamdulillah..moga info ini dapat membantu awak :)

    ReplyDelete
  3. salam zilla,

    kebetulan sy tgh cari contact supir di medan. google punyer google kuar blog nih. thanks for sharing.

    ReplyDelete
  4. ye la...harap2 supir available. sape2 ade trip to medan coming soon? mine in end of april.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy 1st May terbang ke medan..sedang mencari supir utk ke brastagi-danau toba-medan. yg ada 7 seater van. Anyone? 0193353421-reena

      Delete
  5. missmarlina, ambil supir mana? saya lagi 2 minggu terbang ke medan..

    ReplyDelete
  6. Salam.. kalau sesapa yang ada info pasal supir kat medan leh la bgtau yea..

    ReplyDelete
  7. Salam..sya 27nov-3dec ni akan ke medan 3dwsa 2knk2..
    Ingin ke parapat,berstagi n laketoba...
    Boleh bagitau sya brpa kos supir..
    Sila email rofiza@ambankgroup.com

    ReplyDelete
  8. Izin share dear, saya dari Bandung tempat shopping murah untuk tamu tamu dari Malaysia :D , apabila berminat shopping / tour ke Bandung bisa lihat Blog www.auliakonno-tour.blogspot.com
    Terima kasih banyak atas tempatnya

    ReplyDelete

  9. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete
  10. Melancong ke Medan, Indonesia pon sangat bajet sebenarnya.. Saya menyediakan pakej mewah dgn harga bajet yg pasti menyeronokkan...everyone can enjoy! 0175367426 insyi

    ReplyDelete

Subscribe