JFC 2013 : Warna-warni 'Artechsion'

Thursday, August 29, 2013


Jember Fashion Carnaval XII 2013 berlangsung pada 23-25 Ogos 2013 dengan mengangkat Artechsion (Art meet technology and illusion) sebagai tema utamanya dengan 10 tema defile telah ditengahkan iaitu Tibet, Betawi, Bamboo, Artdeco, Octopus, Canvas, Tribe, Spider dan Venice.

Apa yang membuatkan saya teruja adalah statusnya sebagai karnival keempat terbesar di dunia selepas Marta Grass, Brazil dan Jerman. Dikata, seramai 750 orang peserta telah mengambil mengambil bahagian di dalam karnival ini di mana mereka ini terlibat secara sepenuhnya dari mencipta hinggalah kepada memperagakan ciptaan mereka kepada umum. Bagi acara kemuncak, peserta telah berjalan di runway sepanjang 3.6km.

Untuk JFC 2014, katanya akan dilangsungkan pada 19-24 Ogos. Jadinya, get ready guys!! Persiapkan diri dengan memburu tiket promo ke Surabaya hehehe.

Jom layan beberapa keping gambar yang sempat saya rakamkan dalam tempoh 2 hari saya di karnival ini. Sayangnya untuk hari kemuncak karnival iaitu pada 25 Ogos, saya tidak berpeluang untuk mengikutinya.









       

You Might Also Like

7 comments

  1. sgt kalerful...macam mardi gras di siang hari jer event neh. hehe. zilla x catwalk sekali ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh apa pula tak catwalk..tu belakang tu, bukan saya ke? hahaha

      Delete
  2. Zilla, event ni free ke ada entrance fee's? Penuh warna warni lah..

    ReplyDelete

Subscribe