Winter Trip : Momojein Guesthouse, Gyeongju

Monday, March 03, 2014

Syarat utama untuk mencari penginapan adalah wajib ada kemudahan dapur. Tak perlu dapur yang canggih, simple pun sudah memadai. Asal lepas untuk membuat simple nasi goreng dan memanaskan lauk, itu dah lebih dari cukup buat saya. Dek kerana itulah, memang bermasalah untuk mencari guesthouse yang bersesuaian lebih-lebih lagi di Gyeongju di mana pilihannya amat terhad. Dalam beberapa list guesthouse yang ada di Booking.com saya telah memilih untuk menginap di Momojein Guesthouse. Pilihan saya dah tentulah dorm dengan harga 18,000 won/person manakala untuk pasangan 'pengantin baru'  itu saya ambil double bed room dengan harga 50,000/night (takkan nak dorm pula macam kami, kan??)

Bilik walaupun dorm memang selesa, bersih dan kemas. Suasana pun best terasa macam seperti berada di rumah. Kemudahan dapur juga sangat terbaik dan dibuka 24 jam tidak seperti sesetengah hostel yang menghadkan waktu penggunaan dapur.  Simple breakfast juga disediakan dan fav saya adalah mushroom soup; 2 mangkuk seorang hehehe. Layan beberapa keping gambar di guesthouse tapi maaflah gambar dapur takde. Lupa nak snap huhu.
 
 
 
   
 
 
 
Momojein Guesthouse

You Might Also Like

3 comments

  1. cantik guesthousenyer...:) Iyelah zilla, dulu saya x kisah duduk kat hotel dan makan2 di luar saja tp sejak due menjak ni, bila dikira2 betapa bnyknya kita blh save apabila masak sendiri, saya pon dah duduk kat guesthouse (yg berdapor) ataupon sewa apartment (coz kami kan 4 beranak...)he..he...

    ReplyDelete
  2. ohh... okla tu guesthouse tu.. asal dapat lepas penat.. =)

    ReplyDelete

Subscribe