Jom : Medan

Wednesday, October 10, 2012

Assalamualaikum..


Iklan terakhir untuk tahun ne (agaknyalah kot). Saya nak cari geng yang berminat untuk explore Medan dalam cara yang berbeza (shoping2, takde dlm list) especially pada mereka yang suka hunting photo. Ini detailnya:

Tarikh : 08/02/2013 - 12/02/2013
Tempat : Lake Toba dan Samosir
Itinerary : Lebih kuranglah ya - Tomok, Tele View, Efrata Waterfall, Pusuk Buhit Mountain, Ambarita Beach, Simanindo Village, Sosor Dolok, Tuktuk, Huta Siallagan, Togging
Budget : Rp600,000 - supir 3D 2N, penginapan 2N di Sultan Homestay Medan, return ferry (Lake Toba); tidak termasuk tix flight dan makan. Di Toba/Samosir kalau cuaca mengizinkan kita camping kalau tidak, ada guesthouse yang menanti (harga penginapan utk ini sudah termasuk dalam budget).
Jumlah peserta : 5 orang sahaja.

Pada siapa-siapa yang berminat, seperti biasa boleh email saya di adzillah79@yahoo.com.

CLOSED!

Terima kasih.

You Might Also Like

20 comments

  1. alaaaaa best nyaaa!!!
    Tapi tarak kamera yg best arr ermm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak perlu kamera yang best utk hasilkan gambar yang best..guna camera biasa pun ok apa yang penting minat + kita tahu bagaimana nak hasilkan gambar yang menarik - biar pun dimata sendiri (cewahhh :D)

      Delete
    2. Wah bestnya tapi saya tak boleh pergi masa tu.

      Delete
    3. takpe2, takde rezekilah tu..maybe di lain kali, mana tau kan? :)

      Delete
  2. Seronoknya...tapi time tu takde pulak..
    selalu bacablog sis.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. teirma kasih Linda sudi singgah sini..takpelah, plan ini pun datang secara tiba2.tiket pun saya tak beli lagi, I'Allah tunggu gaji..la ne nak offer kot2 ada yang berminat nak follow tapi kalau takde plan still on, I'Allah :)

      Delete
  3. Hmm....idea bagus!! sebab utama pilih Medan?? kalo tak keberatan nak boleh saya tahu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. jawapannya dah sedia ada pun, kalau awak perasan ;)

      Ada apa dgn Medan? Pada saya, tiada apa di Medan.Tumpuan saya skarang nun, di balik Lake Toba dan Samosir. Ada keindahan tersembunyi di balik itu.Itu yang saya cari.hampir setahun saya rencanakan tetapi tidak punya waktu utk dilaksanakan.kebetulan bulan 2 ini ada public holiday, so manfaatkanlah sepenuhnya.

      Moga persoalan awak itu terjawablah ya :)

      Delete
  4. assalamu'aliakum...
    semoga sukses trip di Danau Toba...
    butuh saran kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam

      terima kasih cancer..Alhamdulillah, so far semuanya berjalan lancar..tetapi jika ada pertanyaan nanti saya pm ya..ada rezeki, mungkin kita bisa ketemu di kota medan :)

      Delete
  5. Salam. Masih ada tempat tak? rasa macam nak join. aku br nak berkecimpung travel2 nie. jom bc blog http://jomlebercuti.blogspot.com/. klw boleh, email ek.. noorlii@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. oppps maaf wak..dah full house..la ne ada 2 orang dalam waiting list huhuhu..ok, nanti saya singgah di blog awak ya :)

      Delete

Subscribe