Fun.Philippines

Sunday, May 05, 2013

Malaysia, oh tanahairku..
Tanah tempat tumpah darahku...
[selebihnya sambung sendirilah ye hehehe]
- dup dap, dup dap menanti keputusan pilihanraya. Mendoakan yang terbaik untuk kita semua, rakyat Malaysia.


"Rindu giler dengan ruang udara di Malaysia. Rindu giler nak makan ayam. Rindu giler nak makan kepok lekor. Rindu giler nak makan char keow teow. Rindu giler nak pekena roti canai. Ishh pendek kata, semua bendalah rindu-rinduan."

Alhamdulillah, selamat semuanya. Kembali dengan 1001 pengalaman pelbagai perisa hehehe. Kalau ditanya mahu kembali atau tidak ke Manila, jawapan saya tidak. Bukan bermaksud Manila itu tidak bagus tetapi suasananya membuatkan kami tidak sanggup untuk kembali ke kota metropolitan ini. Sekadar transit untuk ke lain daerah, itu pasti.

Dalam banyak-banyak tempat yang kami singgahi, saya paling suka dengan suasana di Ilocos Norte atau lebih tepat lagi di Pagudpud. Viewnya tersangatlah cantik cuma bab cuaca, memang tak sanggup ok!! Panas dan kering. Kalau bab suhu sudah tentu saya pilih Mountain Province - Sagada, Banaue dan Baguio. Suhunya bisa membuatkan kepala lutut bertemu sesama sendiri - grrrrr sejuk!!! Cuma satu aje yang tak sanggup, jalan raya untuk ke daerah ini, fuhhh macam ular kena palu - kalau tak telan ubat muntah confirm berterabur semua isi perut ke lantai huhuhu.

Cabaran terbesar yang kami hadapi adalah untuk memberi kefahaman kepada mereka apa yang boleh dan tidak boleh dilakukan sebagai seorang muslim. Lebih-lebih lagi isu agama merupakan perkara yang kami kira agak sensitif untuk dipersoalkan tetapi bila masing-masing dah mati akal untuk memberi penjelasan; diam adalah yang terbaik. Isu kewarganegaraan juga turut membuat kami berhati-hati.

Tak nak cerita lebih-lebih. Jom layan gambar yang tak seberapa. Untuk detail, nanti saya update satu-persatu (bergantung kepada mood hehehe)




 

You Might Also Like

10 comments

  1. Betul cakap Henry Fox. Cantik semua gambar awak...

    ReplyDelete
  2. aku boikot makan seafood + brahim sampai 18 bulan..hahhhhaa..
    best experience @ Donsol bile tgk whale shark LIVE!.. wowowowow.. aku masih teruja..

    p/s: Ada rezeki, kite cover tmpt lain pulak.. AA dah ada flight g Manila thru ZetAir..Nk naik Cebu facific lagi x? hehhehhe..

    ReplyDelete
  3. wah cun!tak sabar nak dengar cerita!hehehe~

    ReplyDelete
  4. Henry Fox >> terima kasih

    DT >> terima kasih..lucky cuaca agak baik waktu kami di sana :)

    Nieda Ramly >> tq :)

    tasyha >> boikot brahim ajelah..seafood rugi kalau boikot, lebih2 lagi sampai 18 bulan tu...bukan sekejap hehehe...

    aku ada baca pasal zest air tu tapi ala2 seram lah pula bila mengenangkan pengalaman dgn cebu..mujur tak terhempas, kalau tidak entah2 kita semua ne dah jadi arwah huhuhu...

    jomlah repeat seperti yg dirancangkan tu..byk lagi tempat best yang ada kat sana..tapi kalau ini kita bawa stok spagethi byk2 pula..tukar menu hehehe

    DJ >> utk cerita selanjutnya, harus sabarlah..byk benda nak buat la ne; kemas beg, basuh kain baju, ganti tidur, nak jjcm lagi utk lepaskan gian..issh pendek kata nantilah :D

    ReplyDelete
  5. were you okey there Zilla? hey I'll come to KL on this sunday (12may)

    ReplyDelete
  6. gambar yg first tu betul2 da bomb!
    tak sabar nak baca ni, macam banyak kisah tersembunyi je.. hehehe..

    *ganti tidur adalah benda paling best! ;-)

    ReplyDelete
  7. Wah gambar cantik-cantik belaka. Teaser ini agak menarik lagi suspens. Tajuknya "Fun" tapi isinya bunyi macam tak fun dan banyak masalah di sana. Nak tahu sangat pasal apa yang boleh dan tak boleh mengenai Islam dan isu-isu sensitifnya.

    ReplyDelete
  8. Febry >> syukran, everything ok :D u've got pm hehehe..*welcome to KL

    anne >> terima kasih.terlalu byk kisah yg nak dikongsikan tapi satu-persatulah ya (itu pun kalau masih ingat rentetan kejadian hehehe)

    *heaven!!! :D

    akak Naramas >> terima kasih.actually memang fun tapi dalam pada itu byk perkara yang jadi; pahit tapi manis dipenghujungnya...nanti saya sharekan semuanya di sini, Insyallah..

    ReplyDelete

Subscribe