Sayonara 2013 ~ Hello 2014

Tuesday, December 31, 2013

Hari terakhir di tahun 2013. Jom, kita renung sejenak apa pencapaian kita sepanjang tahun ini? Adakah lebih baik berbanding tahun sebelumnya, mendatar sahaja atau lebih parah carta kehidupan kita?

2013, banyak memberi warna dalam kehidupan saya. Jatuh-bangun berkali-kali, perit-jerih, suka-duka semuanya bersatu memberikan saya satu pengajaran berharga. Hidup ini terlalu indah untuk dipersiakan; nikmati aje. Syukur untuk anugerah yang diberikan; keluarga dan teman-teman tersayang. Sungguh, kalau takde mereka ini saya tak tahu di mana saya berada saat ini kerana saya tidak mampu untuk hidup sendirian dalam mencari arah diri.

Sepanjang 2013 ini juga, boleh dikatakan hampir tiap bulan jugalah saya merayap. Bab kena bambu tak payah cakaplah hehehe. Bila saya bawa pulang teman-teman seperjalanan dan perkenalkan pada family, Alhamdulillah kepercayaan dari mereka sedikit demi sedikit saya perolehi. Syukur untuk itu boleh merayap lagi hehehe. 
2013 yang gemilang hehehe - owh, inilah perjalanan yang paling saya rindukan; Rinjani.

Saya malas nak buat review atau apa-apalah yang berkaitan dengannya untuk trip sepanjang tahun 2013 ne. Malas nak ingat, malas nak baca nota-nota lama, malas nak belek gambar-gambar lama, malas...malas...dan malas... (aci tak gitu hehehe).

Lebih kuranglah ye hehehe:

Jan : Palembang
Feb : Medan
Mac : Miri
April/Mei : Langkawi, Filipina, Penang
Jun : Surabaya - Bromo - Madura
Julai : Penang, Bandung - Jakarta
Ogos : Surabaya - Jember - Banyuwangi
Sept : Lombok (Rinjani) - Bali - Labuan Bajo - Taman Negara Komodo
Okt/Nov : Busan - Jeju - Seoul
Dis : Bangkok - Lopburi - Kanchanaburi

Untuk tahun 2014, memang takde plan kecuali South Korea. Lagi pun memang plan nak kawin kumpul cuti dan ongkos untuk 2 projek mega tahun depan, Insyallah.
 
Soyang River, Chuncheon, South Korea. [Credit : Mark Juhn]

Lain-lain plan memang takdelah. Setakat Taiwan yang cuma ada tiket pergi tapi takde tiket balik. Itu pun entahkan jadi entahkan tidak sebab ada projek mega pada hari yang sama saya berangkat ke Taiwan. Saya lebih teruja dengan projek mega itu. Harap-harap dapat cutilah. Satu lagi projek mega adalah pada hujung tahun. Tunggu dan lihat ajelah.

Apa pun, terima kasih 2013 untuk setiap kenangan yang indah dan selamat datang untuk 2014. Buat kawan-kawan pula, selamat tahun baru. Terima kasih sudi singgah di blog saya ini. Saya mendoakan yang terbaik buat kalian semua..

Jumpa lagi di angka 2014, Insyallah....

You Might Also Like

37 comments

  1. Selamat tahun Baru 2014 Zilla...akak silent reader blog awak yg best nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahun baru, kak..terima kasih sudi singgah kat blog saya ;-)

      Delete
  2. happy new year zila
    kawin jangan lupa jemput...eh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..ok note..tunggu ajelah kat jemputan dari saya hehehe *tapi tak tahu bila ;-)
      happy new year, dzu..

      Delete
  3. selamat tahun baru Zilla, moga plan yang 'dipotong' itu tertunai. saya aminkan laju2 dan panjang2. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sabar ajelah, kan??:D selamat tahun baru nani...ne mesti berdebar2kan tunggu saat tu?? hehehe

      Delete
  4. 5cm?erm indah betul kata2 dia...selamat tahun baru zilla! =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. DJ, ini aje kata2 yang saya dapat 'tangkap'..selebihnya mmg saya tak faham, terlalu 'pekat' bahasa hehehe...apa pun, selamat tahun baru utk awk ;-)

      Delete
  5. Moga bertemu jodohnya pada tahun 2014 nanti... InsyaAllah...

    ReplyDelete
  6. happy new year zilla. travel blog mu ke korea akan menjadi rujukanku di tahun hadapan...hahahah...tq in advance ! =))

    ReplyDelete
    Replies
    1. happy new year, HD..wahh nak ke korea ya..baguih2...moh kita ramai2 serang korea tahun depan hehehe

      Delete
  7. Selamat tahu baru Zilla..moga tahun 2014 akan ada entry yang menarik seperti thn sebelum2 ni..sy suka baca blog awk dan layan gambar yg awk snap..cantik2 belaka..sikit sebanyak bg sy idea cmner nak snap gambar..hahah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahun baru juga zila.
      .terima kasih daun keladi, ada masa singgah lagi di sini ya..hehehe..

      Delete
  8. Selamat tahun baru 2014 Zilla... nanti bawa akak jalan-jalan sama ye tahun depan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak bawa jalan2 tu boleh tapi tang belanja sndirilah ya hihihi..apa pun, selamat tahun baru juga buat akak sekeluarga.

      Delete
  9. Selamat Tahun Baru Kak Zila.. moga kekal ceria dah terus riang ria gitu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahun baru, adik TT :)..amin..mudah2an, kan?? :D

      Delete
  10. Selamat tahun baru buat Zila jugak...Wowwww...projek mega katanya...sah2 perlu kan budget besar jugak...apa2 pun JM juga doakan Zila success dalam apa jua impian Aminnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih, JM..nama aje mega, tapi hakikatnya hehehe..tunggu dan lihat ajelah...tak berani nak share kat sini lagi takut tak jadi hehehe...

      Delete
  11. dan bertambah teman2 baru di 2013 lalu...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu hehehe...selamat tahun baru, irdhi :-)

      Delete
  12. Salam Tahun Baru. Projek Mega tue macam yang tertera pada wish list jek? Saya pun tengah berkira-kira jumlah perbelanjaan sama seperti wish list Zilla yang ke-2 tue. Kena kumpul cuti and cari masa yg sesuai. InsyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahun baru, zara...emm taklah..bukan yang di wish list tu...tapi saya harap sgt dapat tunaikan wish list yg ke-2 tu dalam masa yang terdekat ne huhuhu...saya doakan impian zara jadi kenyataan...

      Delete
  13. selamat tahun baru zila!
    terusss suksess bertravel...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahun baru, nana...samalah buat awak..moga makin jauh melangkah, ya ;-)

      Delete
  14. Terima kasih jugak untuk secebis kenangan bersama masa trip Filipin, Rinjani and Thailand, cewahh. Selamat tahun baru k.long, semoga terus sukses mengejar impian & semoga plan yg 'dipotong' kat atas tu dipermudahkan,hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ewah, ayat..skemanya pijah :D

      selamat tahun baru juga..terima kasih sudi travel sesama2...seronok dpt kenal dgn korang semua...

      Delete
  15. Selamat Tahun Baru Zilla..moga tahun 2014 memberi lebih lagi pengalaman buat zilla
    terima kasih juga sebab sudi kongsikan dengan kami percutian zilla dalam blog nie..
    ms doakan projek mega zilla tercapai ok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat tahun baru, mrs.smile..Amin, mudah2an adalah rezeki utk itu ;-)

      Delete
  16. Salam 2014 Zilla..semuga sihat..murah rezeki dan sampai hajat....insyaallah..travelling on..travelling light

    ReplyDelete
    Replies
    1. trima kasih nekcik..salam tahun baru juga buat nekcik sekeluarga...

      Delete
  17. Selamat tahun baru Zila. Semoga tahun 2014 ni lagi meriah ye.

    ReplyDelete

Subscribe