2D 1N Camping Trip : Snorkeling di Pasir Panjang, Redang

Monday, October 19, 2015

2D 1N Camping Trip : Taman Laut Redang, Terengganu

Lupa nak maklumkan dalam entry yang lepas, Taman Laut Redang ini letaknya di Pulau Pinang. Ehh, ne buka Pulau Pinang kat utara tanahair tu tau, Pulau Pinang yang saya maksudkan ini masih di Terengganu, letaknya di selatan Redang.  Lepas tinggalkan barang di Taman Laut kami terus bergerak ke Pasir Panjang untuk snorkeling. Perjalanan dengan bot ini mengambil masa dalam 20-30 minit jugalah. Sempat menyaksikan penyu yang tetiba muncul di permukaan air. Pemandangan pula memang tak tergambar dengan kata-kata, cantik sangat. Tak sangka, rupanya kita juga miliki gugusan pulau-pulau yang cantik.
 Kredit : Jabatan Laut Malaysia

Untuk aktiviti snorkeling ini, memang tak banyak gambar yang boleh saya kongsikan. Memori card yang saya gunakan untuk rakam keindahan dasar laut Pulau Redang ini pula boleh pula jahan-am. Tak boleh nak buat apa-apa, layan ajelah apa yang ada.
Kami turun di sini. Nak nangis tengok airnya yang giler jernih.
Suka kombinasi warnanya
 Cantik weii!!
Jom masuk laut!

You Might Also Like

20 comments

  1. oo...kat Penang..ingatkan kat belah pantai timur...Subhanallah, cantik pemandangan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg kat pantai timur pun nohas...jgn confuse pula...

      Delete
  2. Pehhhh cantik gila! Teringin nak pergi pantai, saya dah dekat 15 tahun rasanya tak pergi pantai ni...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. azra, aku sendiri pun sebenarnya tak sangka redang seindah ini...kalu tau mcm ne, dari dulu lagi aku dah terjah hehehe

      Delete
  4. Tengok gambar yang pertama, terasa rindu.

    turun kat situ jugak dulu...

    ReplyDelete
  5. Cantiknya negeri saya! tapi sya sendiri belum sampai lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo orang ganu rupanya? biasalah tu kak..kalau dah dekat tu memang susah sgt kita nak p kan? hehehe

      Delete
  6. subhanaALLAH... cantek sangat ni zilla!

    btw, dah dpt roti sarang lebah tu. sedappp dan lembut! sy panaskan dlm microwave before makan. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih, john...

      nasib roti tu ok..risau giler kot takut tak memenuhi selera...hehehe

      Delete
  7. Pantai kat depan Redang Lagoon chalet ni memang cantik... langit pun nampak biru. Bila Zila pergi ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. En. Mie, kitaorg p Ogos yang lalu...langit biru dapat time tu aje..petang dah start mendung dan ribut hingga ke malam..esoknya pun lagi kelam je huhuhu...

      Delete
  8. Replies
    1. betul tu Alin..kecantikan yang takde tandingan..

      Delete

Subscribe