SleepCafe Hostel & Cafe, Pattaya (Review)

Saturday, June 11, 2016

Singgah di Pattaya cuma semalam atas urusan kerja.

Macam biasalah kalau travel sendiri atau geng-geng sekepala, hostel memang menjadi pilihan saya. Prinsip saya simple aje, asalkan lepas untuk rehatkan badan dan solat dah cukup buat saya. Bab selesa atau tidak, itu lain pun cerita sebabnya saya ni kalau dah penat sangat letak je kepala memang terus hanyut tak kiralah tilam keras bak kayu balak.

SleepCafe Hostel & Cafe. Tanggapan pertama saya waktu melangkah masuk ke ruangan cafe, bersih dan kemasnya! Bila dibawa ke bilik, err sekali lagi rasa terkagum "awat bersih sangat ni?" Sampai satu tahap, saya tak berani nak 'kecah'kan bilik.

Apa yang suka mengenai SleepCafe Hostel ini?

Selain dari kebersihan ditahap amat mengagumkan, lokasinya yang terletak bersebelahan dengan terminal bas Pattaya. Memang senang giler nak cari cumanya yang tak berapa nak syok, lokasinya agak jauh dari Jomtien Beach dan Central Festival Plaza yang mana restoran Arab, India dan local food berstatus halal. Kecuali kalau kawan-kawan sanggup menapak ke kawasan berdekatan Bangkok Hospital yang mana ada satu warung halal. Lain pilihan, menapak ke Masjid Darul Ibadah di mana ada beberapa warung makanan halal terletak berselarakan di kawasan sekitar masjid dan di masjid itu sendiri ada seorang akak menjual meehon sup dan pad thai - jadilah untuk alas perut.

Stop bercerita perihal makanan.

Hostel ini juga sebenarnya menerapkan konsep hostel dan cafe dalam satu bumbung. Harga untuk dorm adalah 360baht/night atau kira-kira RM41. Berkenaan dengan penginapan, kamar lelaki dan perempuan dipisahkan di level yang berasingan. Untuk lelaki, kamarnya terletak di level 1 manakala kamar perempuan terletak di level 2. Wifi dengan kelajuan berdesup di setiap tingkat dan buat mereka yang berminat untuk melayari internet di komputer, ianya disediakan di sudut cafe secara percuma.

Layan..
Sebahagian dari cafe
Kalau tak faham juga, tak tahulah nak kata apa...
Dalam bilik
Pc yang disediakan secara percuma.
Dinner saya malam itu, kebab daging 

Alamat :
SleepCafe Hostel & Cafe
N Pattaya Rd, Pattaya, Bang Lamung District, 
Chon Buri 20150, Thailand
Website : sleepcafehostel.com 

You Might Also Like

4 comments

Subscribe