Combo Box

Tuesday, October 04, 2016

Entry kali ini lari sikit dari kebiasaan.

Emm, lama sebenarnya saya 'gantung' oven. Malas satu hal, takde mood pun satu hal. Ehh, apa kena mengena mood dengan baking? Percayalah, kalau tak mood janganlah gatal tangan nak bakar kek dan sebagainya. Confirm tak menjadi; samada ada je bahan yang tertinggal atau boleh jadi juga kek yang dibakar tu akan bantat dan sebagainya. Bak kata orang tua-tua, kalau nak memasak perlu ada kasih sayang dan hasilnya barulah 'yummmyyy!!' Tak percaya? Terserah..

2 minggu lepas, adik saya bagi idea untuk buat combo box. Tak sangka pula cadangan yang diberikan bertukar serius. Tahu-tahu dia maklumkan dah dapat order. Takkan nak tolakkan? Gigihlah saya cari mood yang dah lama hanyut ke laut mati. Apa yang pasti, walaupun tidur hanya sejam malam itu untuk menyiapkan tempahan tapi saya enjoy sangat-sangat. Hilang semua permasalahan yang ada dalam kepala otak.
1st combo box yang saya buat dengan menu red velvet cupcake, cream puff with vanilla filling, tartlet (tart buah) dan mini pavlova. Untuk satu kotak ni berharga RM35.


Minggu lepas adik muncul sekali lagi dengan idea yang sama. Cuma saya bagi pendapat, buat menu yang berbeza. Pening jugalah nak pilih menu apa dan akhirnya saya bagi idea untuk buat brownies dan cheesecake dan ternyata menjadi juga idea tersebut.
Tiramisu nutella brownies, walnut & oreo coklat brownies dan german black forest cheesecake - RM35/box

InsyaAllah minggu ini kami plan nak buat combo box lagi. Cuma bab menu masih mencari-cari apa yang sesuai. Mungkin brownies kedut, brownies kukus, japanese cotton cheesecake dan nutella cheesecake. 

Apa pun, semuanya bergantung pada mood juga ;-)

You Might Also Like

6 comments

Subscribe