bandung yang best part 4

Tuesday, May 18, 2010

Saya tak boleh tido, batuk2 so saya sambung balikla kisah pasal bandung ekk :D

Tempat makan dah, shopping pun dah. Kali ini nak citer pasal tmpt2 menarik kat sanala pulak. Saya malas nak mengarang, jadi layan gambar boleh tak?

ne highway derang, takde beza mcam kat sini. gambar ne saya ambil time odw ke Puncak..
gunung tula Puncak. perjalanan mkan masa dalam 2 1/2 jam. pemandangan kg kiri kanan, sawah padi sebiji macam pemandangan di kedah..teringat kg halaman time nie...udara segar dan nyaman.
suasana di kg di sepanjang jalan ke Puncak..
puncak kasih kita cantik sangatla...
ladang teh.kalo dapat guling2 dari ataih ke bawah best tu ;-)
kereta kuda ne memang mudah sangat nak jumpa. kat sini takde, so sekali lalu depan mata wahhh teruja, jakun giler!!! :D

ne suasana di sana, mcam2 rupa/gaya korang akan jumpa..inilah pengalamankan? benda2 mcm ne susah nak jumpa kat tmpt kita ne...

tiga gambar ne di Taman Safari Indonesia, tidak jauh dari Puncak. Binatang kat sini memang dilepaskan ye, kita blh beli carrot dan pisang di sepanjang jalan sebelum tiba di safari nie. tengok harimau tu, tu tengah kenyang tu, bayangkan kalo dia tgh lapar enak2 je dia blh terjun ke kereta yang lalu lalang. memang pengalaman yang bestla. 1st time bagi makan zebra, tgk rusa melintas depan mata isshh truja ngalahkan budak2 tau..tak rugi p sini..4 orang termasuk kenderaan, charge masuk dalam 220,000 rupiah..


saja saya abadikan botol kicap tu..kicap yang paling best di sana..manis, pekat dan sedapla...lain rasanya kalo dibandingkan ngan kicap di sini. kalo blh bawak balik memang dah berbotol2 saya angkut bawak balik tau, wat cicah ikan bakar ;-)

inilah kehidupankan? saya nak fokuskan pada pengemis itu dan anaknya. sungguh hati tersentuh, tapi pada masa yang sama saya jadi rimas, saya jadi jelik. kenapa? korang try p sana then korang akan tahu apa yang saya dan rakan2 rasakan. gambar ini saya ambil secara curi waktu kami menyorok dari ibu ini. dia kejar kami dan tunggu di tangga tersebut semata2 nak kami sedekahkan duit padanya..tiada jalan keluar lain, nak tak nak memang terpaksa kuar ikut jalan tersebut. kat sini, kalo kita bagi kat sorang yang lain2 akan datang tau, so kalo nak hulur duit kat derang ne sorok2la sebelum kena kejar dengan yang lain..huhuhu~

nie di Kg Daun..tak tahula apa nama benda nie...saya ada sebut pasal kg daun sebelum inikan? jadi tak payahla citer lagi... :-)

kavling strawberry farm berdekatan dengan kg daun..tapi time kitaorng p ne, takde stoberi pun derang baru lepas petik...sayangnya!!!


masjid terbesar di sana..memang besar gilerla...

cukupla yek...malas dah nak citer pasal bandung nie :D I'Allah tahun depan nak p lagi. kali ini Jakarta-Jogjakarta-Bandung (misi mengumpul duit pasne :D)

You Might Also Like

0 comments

Subscribe