Trip to Bangkok Part II

Sunday, December 12, 2010

Ok, sebelum saya start merepek saya minta maaf banyak2la sebab entry2 berkaitan BKK ne saya akan tempek sebanyak mungkin gambar...so pada sapa2 yang mempunyai kelajuan internet ala2 kelajuan siput varvi berjalan, saya minta maafla yek ;-)

Sebenarnyakan, saya ingat nak peram dulu pengalaman saya ne lepas mid sem nanti tetapi memandangkan mood nak study elek jadi takpela, saya updatela blog ne sekurang2nya takdela bersawang sangat dan kalo ada kawan2 yang sudi singgah kat sini skurang2 adala jugak citer terbaru tentang saya yang tak seberapa nie...

Plan asal saya sebenarnya nak ke Hatyai dan Krabi tapi bila dapat info2 yang kurang memberangsangkan mengenai Hatyai dan kesuntukan masa utk gerak terus ke Krabi so saya dan Linot buat keputusan utk tukar plan ke Chiang Mai (ecehhh macam org kaya je hehehe), terus survey2 tiket flight, alamak giler mahal la pulak so tukar lagi plan ke BKK..itu pun hampir2 cancel sebab banjir dan pikir punya pikir punya pikir kitaorang ambil keputusan nekad utk terus book tiket AA yang hampir2 mencecah 500 hengget return (fuhh menggigil tangan ne masa nak tekan submit, licin terus gaji bulan tu hehehe).. Akhirnya berjaya jugakla kaki ne menjejakkan kaki ke BKK (sungguh tak disangka2)...

Saya dan Linot ambil 1st flight KL-BKK, 7.40am tapi delay hampir 20minit, perjalanan ambil masa 2jam untuk tiba ke BKK..Alhamdulillah, semuanya selamat...Dari airport kitaorang gerak by taxi ke hotel (tak laratla nak ambil train) dgn kos ~350bth seorang (ambik ko, giler mahai uhuhuhu). Kos tu termasuk kos sesat-baratla (ampehhh punye driver boleh dia tak tahu takeanap tu kat mana!!!). Nasihat saya pada sapa2 yang nak jalan2 ke Bangkok, silalah guna train, confirm korang takan ditipu dan tertipu + poket pun selamat...

Di takeanap (http://www.takeanaphotel.com/), kitaorang ambil dorm (350bth/night)..Kiranya memang murah sangatla + selesa (bukan nak lepak dalam bilik 24hours pun, takat nak tido sat je kire berbaloi2la hotel ne)...Kitaorang bertujuh, so ngam2la muat satu bilik kesemuanya...Hotel ini memang ada menyediakan breakfast halal, 100bth/person tapi kitaorang tak ambil pun sebab masing2 dah ada bawak macam2 bekalan dari M'sia...Settle check in smua, sumbat beg dalam bilik saya dan Linot terus bergerak ke Chatucak Market (plan asal nak ke Old Siam tapi tak tau la pulak mana letaknya huhuhu) by train. Utk ke Chatucak ne, ambil Skytrain, Sala Daeng Station turun di Siam Station then exchange train ke Mo Chit Station..Chatucak Market dekat2 situ aje (senang sgt nak cari)..Market ne memang luas gilerla, sebut aje apa korang nak semua ada kat sini dan memang sesakla ngan pengunjung...Satu yang perlu diingat, chatucak ne open weekend sahaja tau, 8.30am - 7.00 pm..Puas cuci mata, kitaorang ambil keputusan utk gerak ke Siam Paragon sambil menunggu 2nd group tiba dari KL...Alamak, tak terjangkau poket saya masuk SP ne..semuanya barangan berjenama huhuhu~kitaorang pusing dalam 5min je dalam SP ne dan terus gerak keluar ambil train balik ke hotel...yeayyy dapat jumpa saza, tom, mofu dan tasya...

Seterusnya lepas maghrib terus berjalan kaki ke Cili Padi Rest di ITC Building..alahai sesat lagi...time ne masing2 macam dah patah semangat dah dan decided utk patah balik ke hotel dan tiba2 datang ilham dari sapa tah utk singgah di internet cafe utk google + bantuan dari pemilik cafe akhirnya berjaya jugak ke CPR dan akhirnya apalagi lepas gianla beb!! Nasi goreng USA menjadi pilihan hati saya..yummmy sungguhla :D rasa macam dah berkurun abad tak jumpa nasi tau hehehe...Perut masing2 dah kenyang, terus gerak balik ke hotel sambil2 tu singgah jap di PatPong Nigh Market (perrghh hampir2 tersembul biji mata saya di sini..adoiii malas ckp byk paham2 sendirila apa yang ada disini :D). Shopping t-shirt 2,3 helai then terus balik ke hotel untuk zzzzzzzzzzzzzzzzz sampai ke subuh :D


Ini dia bilik kitaorang, simple aje berbaloila dengan harganya...



Suasana berdekatan dengan Chatucak. Kena jalan sikit sebelum sampai ke Market...
Snap pic ajelah, nak makan? Erkk tak sanggup kot...

Salah satu gerai yang ada di Chatucak...Sebut aje nak apa, semua ada...

Comeikan? Tingin nak beli tapi rambut tak panjang mana pun...huhuhu

Satu2nya gerai halal di Chatucak, sempatla makan nasi goreng seafood di sini..erkk, tak berapa boleh diterima ditekak tak tau la nape...mgkn sebab suasananya kot...
Siam Paragon..cantik tempat nie, sungguh tak tipu!!!
Kat sini masing2 boleh berbahasa Melayu, jadi jgn risau...apa nak, minta aje..roti canai ada, teh tarik ada, nasi goreng ada, tomyam pun ada...kiranya mcam2 adalah...terletak di ITC Building, bersebelahan 7Eleven...

Nasi goreng USA...yummmmmyyyyyyyyyyyyyy (time ne dah rindu dah masakan mak huhuhu)

Kawasan 'panas' ne..tu bapak ayam tengah mencari pelanggan utk anak2 ayamnya..huhuhu~kawasan ne ala2 Petaling Street, tokei2 kat sini semuanya kedekut + mencekik darah..jadi hati2 yekkk jgn sampai tertipu...

Ingat nak beli, tapi takpela, next time hehehe
*bersambung

You Might Also Like

0 comments

Subscribe