India Trip 2016 : Incredible India

Tuesday, November 15, 2016

Trip 'bidan terjun'. 12 hari di bumi India, sungguh saya terpesona dengan keindahannya. Route pilihan adalah Himachal Pradesh. Bermula di New Delhi - Rampur - Sangla Valley - Chitkul Valley - Reckong Peo - Kalpa - Manali dan kembali semula ke New Delhi sebelum terbang ke tanahair.  Perjalanan sepenuhnya menggunakan public transport dan paling lama kami 'bertapa' dalam bas adalah 16 jam dari New Delhi ke Rampur; memang mereput dalam bas dibuatnya. Apa pun, pengalaman pahit sepanjang trip ini saya malas nak kenang dan rasanya lebih baik saya kenang yang manis-manis sahaja. InsyaAllah perlahan-lahan akan saya kongsikan pengalaman saya ini di sini. Sebelum tu layan dululah beberapa keping gambar yang sempat saya rakamkan..
Sunrise pertama di Sangla Valley
 Chitkul Valley
 Epal
Sejuk-beku di Kalpa
Ini tak tahulah di mana.
Perjalanan menakutkan menuju Rohtang Pass
Bhrigu Lake di Rohtang Pass yang dah mulai membeku
 Agrasen Baoli di New Delhi salah satu lokasi yang dikatakan 'berhantu' di sini yang menjadi tempat berdating-an muda-mudi Delhi
Tak tahulah apa namanya, tapi sedap giler tak hengat!

You Might Also Like

12 comments

  1. bestnya dapat berjalan-jalan ke negara orang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. emm, bolehlah Alan..ada yg best dan ada yang tak best sebenarnya :D

      Delete
  2. Agrasen Baoli tuh ada dalam cte PK. menangis tgk cte tuh hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. terus saya google citer apa tu ajla..saya bukan peminat hindustan tau..last saya tgk, 3 idiots itu pun sebab member bagi link...pastu 3 hari sebelum berangkat saya paksa diri layan film sijavi the boss..fuhh, terangkat sungguh!! :D

      Delete
  3. India kayak eropa juga ya Mbak Zilla, keren banget.

    ReplyDelete
  4. View gunung ganang dia mcm trip china, cuma budaya je len. Cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah, lebih kurang je fieda..jalan pun lebih kurang je scary nya...cuma satu jelah, derang tak sebusuk org2 di china tu hah...ramah pun ramah wpun sepatah haram tak paham...

      Delete

Subscribe